כתבות ומאמרים » חוויות הנהיגה שלי
אליפות הדריפטים הישראלית
מאת: ניב סדובסקי
יום שבת בבוקר, הונגריה, שני רכבי טרנזיט מלאי ישראלים נכנסים לשדה תעופה נטוש, המחזה שנגלה לפניהם נראה לא קשור למציאות ומזכיר תוכניות רכב בריטיות מרובות תקציב:
כל שטח השדה היה מנומר בחצאי כדורי טניס וקונוסים, ערמות צמיגים ענקיות מונחות ליד קרוון חדיש והכי חשוב – 18 מכוניות במוו מוכנות לתחרויות דריפט עומדות וממתינות. ממתינות לנו.
האירוע הזה יש לציין הינה האליפות הראשונה של דריפטים לישראלים. כן כן, מצחיק לחשוב כי תחרות לישראלים תהיה בחו"ל אבל כל עוד הספורט המוטורי הישראלי נמצא בעדיפות האחרונה של הממשלה, אנו נאלץ להגיש את החלומות המוטוריים שלנו מחו"ל לגבולות 67...
המארגנים של האירוע הזה הם אדם ואפרת, זוג ישראלים חובב ספורט מוטורי הנמאס להם מחוסר היכולת להתקדם בארץ ולשם כך הם החליטו לטוס להונגריה, להתחרות ולפתוח בית ספר ייעודי לדריפט. בית הספר שלהם ידוע בתור אחד המקומות המעניקים הכי הרבה זמן נהיגה לשקל, ושמדובר על זמן נהיגה – מדובר על הרבה זמן - בתחרות המדוברת היו לכל נהג כחצי שעה נטו עם הרכב על המסלול.
אז לאירוע הגיעו 16 מטובי נהגי הדריפט בארץ, בניהם דודי "דריפט" פאר, אולג "שארקי", גיא אמודי, "האחים סדובסקי", ליאון טאובס, וגיא מעודד, ומורן גוט הידוע ככישרון נהיגה בג´ימקנות, שהחליט להגיע, לחוות ולנסות סוג אחר של ספורט.
תדרוך והכנות מתבצעים ביסודיות ומהר מהר הנהגים רצים לרכב – לנהוג.
היום הראשון עבר במהירות, השעות הראשונות היו נחוצות כדי להתרגל לנהיגה על כלי הרכב המיוחדים האלו. ללמוד כיצד להשתלט על ההגה, כמה גז מותר לתת ואיך פועל בלם היד ההידראולי. העלייה הראשונה לרכב היא כמו מכה של אלה בפרצוף – אתה יכול לראות את זה בטלוויזיה, לשחק במשחקים מחשב, אבל שום דבר לא מכין אותך למה שקורה במציאות. לאחר כמה שעות התחילו הנהגים להבין את המסלול ולתת בראש – תוך שהם מנסים לכוון לקווים הספציפיים והדרישות שדורשים השופטים. ולפני שהספקנו למצות – נגמר היום.
כמה אנשים התבלטו בסוף היום הראשון: דודי, תום סדובסקי שהתחבר לרכב מההתחלה ונראה איום רציני לכתר, גיא מעודד שמההתחלה ביצע את המסלול בצורה עקבית וללא טעויות ואולג.
היום השני החל עם עוד 4 שעות של אימונים כאשר כולם מנסים להגיע לעקביות בתוצאות לשם התחרות הקרבה בשלב הזה לא מספיק לנהוג בדריפט, יש לבצע את המסלול בצורה מאוד ספציפית על מנת שתוכל לעמוד בארבעת דרישות התחרות: קווים, מהירות, זווית וסטייל. כל סטייה מהדרישות תוביל לאובדן ניקוד, אובדן דירוג ובסופו של דבר – הפסד בתחרות.
האימונים נגמרו, המוקדמות לתחרות הם שלושה סיבובים שיש לכל אחד כדי לתת את הטוב ביותר שהוא יכול ולפי המוקדמות מתחילה התחרות בשיטת החיסול – זוג עולה למקצה אחד אחרי השני והטוב ביותר מנצח, אם יש ספק – מבצעים נסיעה נוספת. יש חשיבות גדולה לבצע את המוקדמות על הצד הטוב ביותר (תרתי משמע) כיוון שמקום ראשון במוקדמות יתמודד מול המקום האחרון וכן הלאה – וכך הגעה במקום מתקדם יותר טומנת יריב קל יחסית.
במוקדמות תפקיד הניסיון והיציבות היה מקסימאלי כאשר מספר מתחרים התרגשו ופספסו את כל מקצי הדרוג שלהם, בסופו של דבר הפתיע ליאון במקום הראשון, גיא מעודד במקום השני, תום במקום השלישי ואולג ודודי במקומות הרביעי והחמישי.
הגיע זמן להתחרות...
בסיבוב הראשון לא היו הפתעות כאשר רוב הקרבות נוצחו על ידי המתחרה המדורג גבוה יותר, שני מתחרים הצליחו להתגבר על המתחרה החזק" יותר (שהגיע למקום מתקדם יותר במוקדמות) וככה הצטרפו מורן גוט וניב סדובסקי לשמינייה המובילה על חשבונם של דני אברמוב ושגיא פודייצקי.
הסיבוב השני היה כבר סיבוב של מהפכים, חצי מהקרבות הסתיימו בניצחון של המתחרה המדורג נמוך יותר כאשר לרוב הקרבות היו דרושים מספר סיבובים עד להכרעה. אולג נאבק בדודי עד זוב גומי על המקום לחצי גמר, קרב שהסתיים לטובתו של דודי לאחר הסיבוב השלישי, מורן גוט המפתיע הצליח להדיח את תום שהיה מדורג הרבה מעליו באמצעות נסיעה עקבית וללא טעויות, וגיא מעודד נאלץ להזיע קשות בניצחון על ניב סדובסקי לאחר שלושה סיבובים מותחים. הנכנס האחרון לחצי הגמר היה לאון שנכנס בקלות לאחר ניצחון על יואן.
חצי הגמר היווה את סיום ההפתעה הענקית של מורן גוט - שהפסיד לגיא מעודד ומהצד השני, קרב ענקים בין דודי לליאון השאיר את ליאון להתמודד בקרב הניחומים בעוד דודי עולה לזירה הראשית.
גמר, כולם מתרגשים, הנוכחים מתחלקים לשתי קבוצות כאשר כל צד תומך בנהג המועדף עליו בעוד שני הנהגים הכל כל שונים מתכוננים. גיא נהג יציב, מדויק שאיינו עושה טעויות מול דודי הסופר מוכשר שמפספס מדי פעם קו או שניים.
גיא נתן סיבוב מהסרטים – מדויק, בקווים הנכונים ובזוויות מרשימות והקהל עצר את נשמתו כאשר דודי זינק לסיבוב שלו מתוך ידיעה כי מולו עומד נהג שאיינו טועה, שביצע כרגע סיבוב מצוין וייתן גם סיבוב שכזה בפעם הבאה והדרך היחידה לנצח היא לתת את הכל.
כצופה באירוע, הסיבוב האחרון של דודי נחרט בזיכרוני כתרכיז מזוקק של יכולת על אנושית. זוויות מטורפות, מהירות עוצרת נשימה וביצוע אדיר על סף מגבלות הרכב שלא רק הוביל אותו לניצחון הברור אלה גם היה יכול להכניס אותו לכל גמר של ליגת דריפט מקצועית דודי לקח בכבוד ובצדק רב את המקום הראשון, גיא מעודד הכישרוני לקח את המקום השני בכבוד רב וליאון, ניצח את מורן גוט בקרב הניחומים למקום השלישי.
לסיכום יש להודות לכל המתחרים שהגיעו והשקיעו, וכמובן לספונסרים שנתנו תרמו ועזרו לחלק גדול מהמתחרים להגיע לאירוע. הנקוק שמדבקות שלהם הופיעו על לא פחות משישה רכבים שונים – בניהם של אלוף התחרות, אתר רכב ישראלי בשפה הרוסית 3fanautos.com וחברת נהיגה בשליטה וכמובן תודה רבה לספונסרים של האירוע ספארקו וגו פרו. לא נשכח כי אין ספורט מוטורי ללא ספונסרים ויפה שגם בארץ יש את המודעות הזאת לעזור ולסייע לנהגים מבטיחים.
נקווה מאוד, שבקרוב, נוכל גם לדווח על תחרויות דריפט מקצועיות בארץ, עד אז – נתראה בהונגריה